نرم افزار بورس

نرم افزار بورس

حضور در بازار بورس و داد و ستد در آن همواره با چالش های گوناگونی همراه بوده است. از ضروریات فعالیت و سودآوری در چنین بازارهایی، به ويژه برای افرادی که تجربه چندان زیادی در این زمینه ندارند، استفاده از نرم افزار بورس است.

سرمایه گذاران به طور کلی برای رصد و تحلیل بازارهای مالی، پیگیری در لحظه اخبار و مدیریت بهینه سبدهای سهام، به نرم‌افزارهای کارآمد و قدرتمند نیاز خواهند داشت. در نتیجه، برای کسانی که به طور مداوم در بورس فعالیت دارند، یک نرم‌افزار همه‌جانبه که بتواند نیازهای مختلف‌شان را برآورده سازد، کاملا ضروری خواهد بود.

کارکرد نرم افزارها برای سرمایه‌گذاری در بورس

عمده فعالیت روزانه معامله‌گران در بورس، بررسی داده های معاملاتی، یعنی قیمت سهم ها و قراردادهای آتی و اوراق بهادار است. تحلیل و تفسیر روزانه داده ها و محاسبه سود بورس از اصلی ترین قابلیت هایی است که نرم افزار بورس در اختیار کاربر می گذارد.

بسیاری از معامله‌گران از نرم افزارها برای بررسی نمودارها و چارت ها و تحلیل شاخص ها و قیمت ها استفاده می کنند. این نرم افزارها با تحلیل تکنیکال شاخص های بورس، مسیر معاملاتِ آتی فرد را در بازار مشخص می نمایند.

همچنین، برخی از این نرم افزارها در محیطی آزمایشی، به کاربر امکانِ امتحان کردنِ استراتژی‌های مختلف سرمایه گذاری را می دهند تا در بازارهایِ پررقابتِ واقعی، باتجربه و هدفمند ظاهر شوند.

نرم افزارهای بورس ایرانی

برای تحلیل بازار بورس ایران هم نرم افزارهای مختلفی با امکانات گوناگون فراهم می باشد که برای انواع کاربری مورد استفاده قرار می گیرند.اکثر پلتفرم های بورسی ایران، به نوعی امکان تحلیل تکنیکال و مشاهده نمودارهای بازار را در اختیار کاربر گذاشته اند.  

با این حال، برخی از این نرم افزارها هم امکان تحلیل و مشاهده اخبار و هم امکان خرید و فروش و ترید را برای کاربر فراهم کرده اند.

هرچند اغلب کارگزاری ها نرم افزار مخصوص خود را هم برای انجام معاملات دارند، ولی نرم افزارهای طرف سوم و مستقل هم برای این کار موجود است که این قابلیت را به شما می دهند تا از طریق یک پلتفرم ثابت، در کارگزاری‌های مختلف حضور داشته باشید و معاملات خود را با صرف کم ترین زمان به پیش ببرید.

نرم افزار بورسل و امکانات آن

بورسل ابزاری برای حسابداری بورس است که به صورت رایگان در دسترس می باشد. با این نرم افزار می توان نمودارهای دارایی سهام را ملاحظه کرد، به محاسبه دقیق سود در بازه زمانی موردنظر پرداخت، سبدهای سرمایه را مدیریت کرد، و گردش حساب هر کارگزاری را به تفکیک بررسی نمود.علاوه بر این، برخی امکانات رایج‌تر در نرم افزارهای بورسی، همچون واریز و برداشت و خرید و فروش و انتقال سهم نیز در بورسل به راحتی انجام می گیرد.همچنین، این قابلیت در بورسل فراهم است که اطلاعات مالی مربوط به سبدهای سهام را به نرم افزار اکسل وارد کرد یا پورتفوی فعلی خود را در آن نرم افزار تشکیل داد.

سبد خرید